Wednesday, September 30, 2020
Home Mașini electrice Lexus UX 300e: Primul model electric al niponilor

Lexus UX 300e: Primul model electric al niponilor

După o lungă așteptare, Toyota a prezentat primul său model electric sub brandul premium Lexus. Noul Lexus UX 300e vrea să impresioneze, dar oferă niște soluții discutabile.

Grupul Toyota este, fără îndoială, un campion mondial al hibridelor. A fost primul care le-a vândut în masă (Prius) și acum are versiuni hibride pentru aproape orice model din gamă. Și asta pentru ambele branduri: Toyota și Lexus.

Niponii au mizat însă atât de mult pe hibride, încât au pierdut startul în competiția mașinilor electrice. Evident, lumea se aștepta să fie în prima linie la acest capitol, având în vedere vasta experiență în domeniul hibridelor, dar nu a fost așa, ceea ce demonstrează încă o dată că hibridele și electricele sunt două lucruri foarte diferite.

Lexus UX 300e platform

Totuși, grupul nipon a înțeles că este foarte riscant să rămână pe dinafară și, într-un târziu, a prezentat versiunea de serie a primului model strict electric, care va fi vândut sub brandul Lexus. Noul Lexus UX 300e este un SUV care nu impresionează la capitolul autonomie, dar vine cu pretenții ce par ireale la nivelul fiabilității. Lexus spune că a conceput pentru Lexus UX 300e un nou tip de baterie litiu-ion, cu o capacitate de 54,3 kWh, formată din 288 de celule. Aceasta ar trebui să-i ofere modelului nipon o autonomie de puțin peste 300 km (WLTP), valoare care nu impresionează în raport cu concurența de la acest moment.

Bateria furnizează energia necesară motorului cu o putere maximă de 204 CP, care antrenează puntea față și permite o viteză maximă de 160 km/h și accelerația 0 – 100 km/h în 7,5 secunde.

Soluții atipice

Lexus UX 300e

Marea majoritate a constructorilor de modele electrice premium folosesc tehnologia răcirii cu apă a bateriilor, pentru a le proteja de supraîncălzire, atât la utilizare, cât și la încărcarea rapidă. Este soluția general acceptată ca fiind cea mai eficientă în cazul bateriilor de capacitate mare. Ei bine, Lexus face altfel în cazul modelului UX 300e. Răcirea bateriilor este cu aer, controlată, spui ei, de un sistem complex de senzori, sistemul folosind capacitatea instalației de aer condiționat. Evident, avantajul masei mai mici este unul real, dar sistemul va trebui să-și dovedească eficiența în utilizarea reală. În aceste condiții, este cu atât mai îndrăzneț faptul că Lexus oferă o garanție de 10 ani sau 1.000.000 km (!) pentru baterie, adică aceasta ar trebui să aibă minim 70% din capacitatea de nouă după o perioadă de 10 ani, în limita a 1.000.000 km. Este o afirmație mai mult decât optimistă, care pare mai degrabă o mișcare de marketing, până când va fi confirmată de realitate.

Noul Lexus UX 300e va fi disponibil pe anumite piețe din Europa până la finalul acestui an.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Oficial: BMW iX3, primul SUV electric BMW. Prețuri în România

BMW a prezentat primul său SUV electric, BMW iX3, model care oferă o autonomie destul de bună și echipare pe măsura...

Oficial: Noul Opel Mokka-e, versiunea electrică a noii generații

După o serie de teasere, Opel a prezentat noua generație Opel Mokka. Constructorul german ne arată, deocamdată, doar versiunea electrică, Opel...

Primele imagini cu noul Citroen C4 și versiunea sa electrică Citroen e-C4

Citroen a prezentat primele imagini și informații despre noua generație Citroen C4, oferit atât cu propulsoare ICE, cât și în versiunea...

Peugeot 308 facelift primește bord digital i-Cockpit și mai multe echipamente

Actuala generație Peugeot 308 a fost lansată în 2013, iar la patru ani la lansare constructorul francez a prezentat facelift-ul acestei...

Recent Comments