Friday, May 29, 2020
Home Mașini electrice OFICIAL: Citroën ë-Jumpy, utilitara electrică

OFICIAL: Citroën ë-Jumpy, utilitara electrică

Citroën a prezentat utilitara strict electrică ë-Jumpy, care folosește același pachet motor-baterii care a debutat pe modelul Peugeot e-208.

Citroën Jumpy, lansat în 2016 și cu aproape 145.000 de unități vândute, a primit recent o actualizare de gamă pentru a fi mai aproape cu nevoile profesioniștilor. Combinând rezistența cu o capacitate mare de încărcare, Citroën Jumpy oferă o gamă disponibilă în 5 versiuni, inclusiv 3 lansate recent (Worker, Driver și CityVan), orientate către 3 tipuri de utilizare: șantiere (cu gardă la sol ridicată, sarcină utilă crescută, Grip Control), de cursă lungă (cu sisteme de asistență pentru șofer, dedicate confortului și siguranței) și pentru condusul în oraș (cu un plus de agilitate și ușurință în condus). Această gamă de versiuni transformă Citroën Jumpy în partenerul esențial pentru profesioniștii cu nevoi variate.

Citroën se așteaptă ca ë-Jumpy să plaseze brandul în fruntea pieței BEV (Battery Electric Vehicle), propunând o ofertă extrem de adaptată nevoilor pieței. Total integrat la gama Jumpy, ë-Jumpy diferă vizual la exterior prin portul de încărcare care este poziționat pe aripa stânga față. Celelalte elemente care disting versiunea electrică la nivelul designului exterior includ o grilă albă intermediară în partea din față, un nou logo „ë” montat în dreapta grilei și pe portiera spate din partea stânga.

Construită pe platforma multi-energie EMP2 a PSA Group, această versiune electrică a lui Jumpy este oferită în două versiuni de capacitate ale bateriei, oferind două niveluri de autonomie și permițând astfel fiecărui profesionist să o selecteze pe cea care se potrivește cel mai bine activităților sale în ceea ce privește utilizarea și bugetul.

• 230 km (WLTP) – baterie de 50 kWh, formată din 18 module (pe versiunile de caroserie Compact, Standard și Lung)

• 330 km (WLTP) – baterie de 75 kWh, formată din 27 de module (pe versiunile de caroserie Standard și Lung).

Citroën ë-Jumpy 

Citroën ë-Jumpy este echipat cu o baterie litiu-ion, cea mai bine dezvoltată tehnologie de pe piață. PlatformaEMP2 permite montarea bateriei în șasiu, menținând astfel volumul dedicat spațiului de încărcare. Bateria stochează și furnizează energia necesară pentru funcționarea motorului electric, încălzire și pentru aerul condiționat. Nivelul său de încărcare este afișat la bord printr-un indicator și o lumină de avertizare. O baterie de accesorii de 12V alimentează sistemul electric al vehiculului. Aceasta este reîncărcată automat din bateria principală.

Motorul electric alimentează vehiculul în funcție de modul de acționare, rulare și de condițiile de trafic.Recuperează energie la frânare sau în timpul decelerației vehiculului.

• Puterea sa este de 136 CP, iar cuplul motor ajunge la 260 Nm.

• Viteza maximă de 130 km/h în toate modurile de condus (Eco, Normal, Power).

• 3 moduri de rulare:

– Normal: atunci când este utilizat se optimizează performanța.

– Eco: atunci când este utilizat, optimizează consumul de energie prin reducerea funcțiilor de încălzire și climatizare (fără a le opri complet) și prin limitarea cuplului și a puterii motorului.

– Power: oferă performanțe maxime la transportul sarcinii utile maxime, echivalent modului Normal atunci când vehiculul nu este încărcat.

Perioada de garanție pentru trenul de rulare electric și baterie este de 8 ani sau 160.000 km.

Citroën ë-Jumpy 

Există trei moduri de încărcare disponibile:

• Încărcarea la domiciliu necesită un cablu mode 2 (pentru încărcare la domiciliu, la locul de muncă sau într-o parcare).

– Compatibil cu o priză 8A standard (cablul furnizat în standard în Franța).

– Compatibil cu o priză 16A de mare putere (dotare opțională + priză Green’Up), reducând la jumătate timpul de încărcare.

• Încărcare rapidă în spațiul privat sau public care necesită instalarea unei instalații de încărcare rapidăWallbox și a unui cablu mode 3 (opțional):

– Cablu 32 A.

– Wallbox cu o putere cuprinsă între 3,7 și 22 kW.

– Reîncărcare de la 0 la 100% în mai puțin de 8 ore (Wallbox de 7,4 kW).

• Încărcare super-rapidă la un punct de încărcare publică mode 4 (cablu încorporat în stația de încărcare)

– Până la 100 kW, poate încărca o baterie de 50 kWh până la 80% în 30 de minute și una de 75 kWh în 45 deminute.

Citroën ë-Jumpy va ajunge în showroom-uri în a doua jumătate a anului 2020. I se vor alătura o versiune 100% electrică pentru Jumper la sfârșitul anului și pentru Berlingo Van anul viitor. Astfel, din 2021, întreaga flotă comercială Citroën va include modele electrificate alături de versiunile cu motoare termice.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Mini Countryman facelift: schimbări de design și un Plug-in Hybrid cu autonomie de 61 km

Mini a prezentat noul Mini Countryman facelift, cu un update estetic și un nou sistem plug-in hybrid (PHEV) care oferă standard...

Oficial: BMW Seria 5 facelift, modificări discrete și hibridizare

Constructorul german a prezentat BMW Seria 5 facelift, care pune accent pe hibridizarea aproape a întregii game și aduce mai multă...

Prima imagine oficială cu noul Mercedes Clasa S

Constructorul german a prezentat prima imagine oficială cu noua generație Mercedes Clasa S, care va avea, în premieră, și o versiune...

KIA Rio facelift: Un plus de tehnologie și primul mild-hybrid

KIA a prezentat astăzi facelift-ul modelului de clasă mică KIA Rio. Constructorul coreean a operat modificări estetice discrete, dar s-a concentrat...

Recent Comments